PREGÓ DE CARNESTOLTES 2010



Hola a tots, nenes i nens,
grans, petits, oi que m'entens?
Torno aquí com els valents,
any rera any, amb pluja o vents.

Porto avui molta alegria
a l'escola on s'estudia
plantes, aus, l'ocell que pia
i el gatet que no es refia.

Del Domènec el manyoc
que li llença i catacroc!
Bona gent, d'aquí no em moc.
Sóc el rei dels "soltespoc"!

El meu regne no és cap "txist"
perquè sempre tots han vist
que jo mano a tot crist
viure alegre i no pas trist.

M'acompanyen uns comparses
voladors com unes garses,
superen les millors farses
i les pitjors calamarses.

Una iguana tafanera,
enfilada a la figuera,
amb mirada sorneguera
el Carnestoltes espera.

Perquè sap, i això és veritat,
que aquest curs heu estudiat,
amb esforç i voluntat,
la Biodiversitat.

Mira els Grills i Papallones
amb les cares ben bufones.
Esquirols i la Llopada
fan del pati una acampada.
Óssos Panda gegantets
tenen cura dels peixets.
Balenes blaves i Pingüins
ens alegren els matins.
Les Orques i els Oceans
sabeu que són els més grans.

Compto amb les seves mans
d'artistes i d'artesans.
Una dona llarga i prima,
la Quaresma no m'estima.
Abans que arribi l'oratge
compliu amb aquest missatge.

El divendres, per entrar,
un mitjó heu de portar
perquè així podreu semblar
un exemple de bestiar.

I la tarda de divendres
a jugar tots sense ofendre's
amb disfresses i carotes
nens i nenes i mossotes.

I ara us dic per acabar,
bones truites i a menjar!
Carnestoltes, carnaval,
ja sabeu que tot s'hi val.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada