COLÒNIES AL DELTA DE L'EBRE - 2012

Els dies 2, 3 i 4 de maig, vam anar de colònies al Delta de l’Ebre. El desplaçament el vam fer amb autocar i ens ho vam passar d’allò més bé.

Vam anar al riu i vàrem fer una caminada fins a la llacuna de l’Encanyissada.  Amb un vaixell ens vam acostar fins a la desembocadura i vam fer 30 km amb bicicleta. També vam visitar l’eco-museu.

A la Cambra Arrossera del marge dret del riu Ebre, ens van explicar que cada any cullen 45.000 tones d’arròs i el guarden en 92 sitges. Després de passar per un molí per treure la closca, s’empaqueta i el podem comprar a les botigues i supermercats.

Va ser molt divertit !

Vam veure molts ocells i jo fins i tot vaig veure un Bitó, va ser al·lucinant!

Vam veure un Xatrac comú,  Flamencs, Bernats pescaires, Agrò roig, Martinet blanc i, molts ocells més !!!

1 de juny de 2012
Redactor: Arnau Noguera (5è)
Correctors: Albert Costa (5è) i Ferran Ortega (5è)

El dia 2, 3 i 4 de Maig els nens i nenes de Cicle Superior vam anar de colònies al Delta de l’Ebre a visitar els seus ocells i els seus camps d’arròs.

El primer dia vàrem anar a visitar l’arrossar i més tard vam anar de camí a l’alberg l’Encanyissada. Després vam anar a donar un passeig pels camps d’arròs fins la casa de fusta i desprès a continuació vam tornar a l’alberg a instal·lar-nos-en. A la nit després de fer els jocs de nit, i vam anar a dormir.

L’endemà vàrem anar en bicicleta i vam recórrer aproximadament uns 30 Km. Vam tornar esgotats a l’alberg. Sopar i els jocs de nit van tancar el dia.

L’endemà vàrem anar a l’ecomuseu per fer un treball d’observació. Vam agafar l’autocar i vàrem anar cap a casa.

Les colònies van ser divertides, però també molt cansades.

1 de juny de 2012
Redactor: Marc Jorge (6è)
Correctors: Daniel Temprado (6è) i Miler Solorzano (6è)

Els dies 2, 3 i 4 de maig del 2012 els nens i nenes del cicle superior vam anar de colònies al Delta de l’Ebre.

El primer dia vam anar a la Cambra Arrossera. Més tard vam anar a dinar a l’alberg Encanyissada, i després de dinar vam anar a la casa de fusta. Quan vam arribar vam fer dos grups: A i B. El grup A va anar al mirador i el grup B va anar a l’exposició de la casa de fusta.

El segon dia vam fer 15 quilòmetres en bicicleta fins a l’alberg de Deltebre on vam dinar, i un cop dinats vam agafar un vaixell que ens va portar fins la desembocadura del riu Ebre. Més tard, per tornar l’alberg vam fer 15 km més en bicicleta.

L’últim dia al llevar-nos vam fer les bosses per poder marxar i vam anar a esmorzar.

Vam anar a l’ecomuseu per fer una fitxa d’observació i després vam anar a dinar a l’alberg. A continuació vam marxar de retorn cap a l’escola.
1 de juny de 2012
Redactores: Paula Casas (6è) i Anna de la Fuente (5è)
Correctors/es: Albert Costa (5è), Arnau Noguera (5è) i Noemí Izquierdo (6è)